Februar 2006:

Jensen & Kompagni dominerede MCA Awards 2006

Lørdag den 4. februar 2006 uddelte MCA Danmark sine årlige priser for bedste produktioner i en række kategorier. Guldprisen for bedste informationsfilm gik til HEMPEL, produceret af Jensen & Kompagni A/S og instrueret af Lasse Jensen for J.C. Hempels Fond.

MCAwebJuryen tildelte Kristian Roos prisen for bedste klipning for filmen AT SKRIVE ELLER DØ, instrueret af Ole Roos og produceret af Jensen & Kompagni A/S og sidst, men ikke mindst fik AT SKRIVE ELLER DØ MCA GRAND PRIX for bedste produktion overhovedet.

 

Her følger juryens begrundelser:

MCA Grand prix 2006 Det er ikke altid lige interessant at se kendte mennesker portrætteret på film. Ofte kender man situationerne og udsagnene fra andre film og medier, og endnu oftere er billedmaterialet for pauvert til for alvor at interessere. Mennesket, den portrætteret kan være nok så spændende, men det nytter ikke noget, hvis filmen ikke er det. Derfor er det mere end frydefuldt, når den filmiske portrætkunst for alvor fungerer og bringer nyt for dagen til indsigt og forståelse.

Vinder af MCA Grand Prix 2006: AT SKRIVE ELLER DØ, Instruktion: Ole Roos. Produceret af Jensen & Kompagni A/S for Filminstituttet, DR2 m.fl

Bedste REDIGERING/KLIP: Arkivbilleder, gamle filmstrimler, nye dokumentariske og mere eller mindre iscenesatte optagelser, interviews, lydbånd. Billedovergange. Billedforløb. Montage. Der er nok at holde styr på, når man i en forholdsvis kompliceret form med mange ingredienser skal portrættere et mindst lige så kompliceret menneske, men det ambitiøse projekt holder vand og kommer ikke mindst tørskoet i land, fordi det er så rigt og mangefacetteret, så blændende redigeret.

Bedste REDIGERING/KLIP 2006 er begået af Kristian Roos i AT SKRIVE ELLER DØ, Produceret af Jensen & Kompagni A/S

 

HEMPELwebKategori: INFORMATION / MARKEDSFØRING.
Begrundelse: Det er noget mange virksomheder taler om, men ofte har svært ved at definere uden at falde i grøften med de floveste floskler. Firmaånden! Den er vigtig – det er alle enige om – men hvad består den af, og hvordan materialiserer den sig? Dette program har valgt at dokumentere det helt særlige ved en bestemt virksomhed, og det er gjort ved at tale med ansatte, der har kendt grundlæggeren, og gradvis tegnes et fint og interessant portræt af en gudbenådet entreprenør.

Guld 2006 går til: HEMPEL – produceret af Jensen & Kompagni A/S for J.C. Hempels Fond.

Jensen Media
Jensen Media
Bredgade 25D
1260 København K
Tlf.: 33 69 61 85
Lasse Jensen
mobil.: 22 17  72 01
Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

© 2010-18 Jensen Media
All rights reserved